Migráns News

Migráns News

Vadak pusztulnak el a pengés drótakadály miatt

2015. október 18. - admins

A migráns áradat miatt a pengés drótakadályt (GYODA) Magyarországon már a teljes magyar-szerb-horvát vonalon kiépítették, a magyar zöldhatárt ezeken a szakaszokon lezárták a hatóságok.

Van azonban, amivel előre nem igazán számoltak, az erdei-mezei vadakkal, amelyek mennének a Drávához vagy a Murához vizet inni, de belegabalyodnak a pengésdrótba és ott pusztulnak el.

gyoda_vadpusztulas_2.jpg

A Murán az áradó víz félig már belepte a vízpart mellett elhelyezett drótakadályt, a vízpartra sem a horgászok, sem a halászok és a vadak sem tudnak lejutni.

(A fotót a Boros-Dráva holtágánál Horváth János készítette és tette fel Facebook oldalára. Egy erdész fejet hajt a GYODA-ba gabalyodott és elpusztult vad teteme fölött. Videó: 8868 Videók - Youtube)


 

A bejegyzés trackback címe:

https://migransnews.blog.hu/api/trackback/id/tr697988219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

f123 2015.10.19. 07:14:05

@medium size devil: 4-5 év és az EU megalkotja hozzá a szükséges szabályokat, elvégre ráérünk.

midnight coder 2015.10.19. 07:33:46

Ki kell állítani egy-egy liberóst a kerítés mellé elriasztani a vadakat. Így először életükben tennének valami hasznosat is.

Netuddki. 2015.10.19. 07:41:31

@Parajpuding: "Vajon ez a blog írt már a pénzért szórakozásból öldöső hobbivadászok áldozatairól?"

A tömjénzsótira vagy a lézerdzsonira teccik célozgatni?

Jose Louis 2015.10.19. 07:41:59

a múlt héten elütöttem egy őzet a hatoson Hidas előtt

Netuddki. 2015.10.19. 07:46:13

Libsiző orbánköcsögök! Mi ez a halovány terelési próbálkozás? Gyengék vagytok mint a harmatos libafos.

Mellesleg pont a vadak miatt nem szoktak pengés drótot kihúzni a határ egyik oldalára se, maximum középen. Ja, de mit dumálok én itten, az orbán bandát nem érdeklik a vadak, a manekülek, és a magyar állampolgárok se...

Leylandi 2015.10.19. 08:14:02

Vajon a blog írni fog-e ugyanezzel a lendülettel arról is, mi lesz a vaddal, ami nem a pengésdrótban pusztul e? Csak úgy a reális tájékoztatás kedvéért.
Mert ha valaki nem tudná: lelövik! És bár soknak fogalma sincs a vadászatról, annyit felfoghatnának, hogy az semmivel se kíméletesebb halálnem. A sok újgazdag köcsög odadurrant távolról mindenre, ami mozog, hasba-farba-pofán, ahova sikerül, és lehet, hogy három nap után pusztul el. Nem kevésbé szenvedve, mint ez itt fenn. A vadászat nem vágóhíd, hogy árammal egy pillanat alatt öljön! Távolról, nem lövészbajnokokkal épp olyan sok a sebesült, akár egy háborúban. Csak azokat nem gyógyítja meg senki.
Megvolt a napiparancs ajvékolásra, libsik? Penzum letudva, mi?

gigabursch 2015.10.19. 08:18:45

Attól tartok, hogy pár nagyvad élete kevésbé fontos, mint az ország védelme.

Egyrészt erre a válasz az, hogy ez van.
Másrészt ha nem lenne túltartva a vad, akkor kevésbé császkálna.
De túl van tartva, alsó hangon egy nullával nagyobb a létszámuk, mint amit a természet elbír Lásd vadkárok az országban, vagy csak azt az erdőfelújítást védő kerítésmennyiséget, aminek a nyilvántartott kerülete több mint kétszerese a Nagy-Magyarország határának kétszeresével.
Megdöbbentő adat. Pontosabb számokért tessenek a NÉBIH Erdészeti Igazgatóságához fordulni.
Halkan jegyzem meg Zalában épp a nagyvad túlzott létszámából fakadó károsítása miatt lassan már kutyaszart is körbe kell keríteni, szóval ez a cikk több szempontból nem jött be.
1) Az ország és a haza védelme mindenekelőtt
2) A liberális maszlag, hogy engedjük át őket nem érdekel
3) Egyébként határvédelem szempontjából olcsóbb és hatékonyabb lett volna a golyó(szóró), de akkor meg zaon menne a rinya
4) A nagyvad létszámot meg már illene rendezni. Segítek: Ahhoz is golyó kell.
Ennyi...

Nzoltan 2015.10.19. 08:39:55

Ezt hívják kontraszelekciónak. Egy ilyen akadályt normál esetben helyből ogor át egy őz.

Lángharcos 2015.10.19. 08:41:41

Földikutyák. Azok sem érdekelnek senkit. Kipusztul egy ritka faj, és tesznek rá. Holott ezzel leszünk szegényebbek, nem a bőrszín eloszlás megváltozásával.

Leylandi 2015.10.19. 08:52:20

@Lángharcos: éljenek a földikutyák, inkább dögöljenek meg a magyarok!
De ha lehet, te leszel szíves megelőzni őket, jó? Lehetőleg önként.

♔bаtyu♔ 2015.10.19. 08:54:25

@bértrollbosszantó_kovi1970: Szokás szerint már megint ostoba vagy gyurcsánycsicska, ahol kerítést húznak, ott az emberek fontosabbak mint a kerítés melletti vadvilág pár egyede.

Miattad persze nyilván nem húznánk kerítést.

alfacharlybravo 2015.10.19. 09:05:53

@Pióker 2014: Furcsa a külföldi kommerek másként gondolják.

alfacharlybravo 2015.10.19. 09:10:34

Vakit
#8 — vor 1 Tag 50

Ich kann Ungarns Regierung einfach nur bewundern für diese Konsequenz.

arda bg
#7 — vor 1 Tag 48

Danke Ungarn! Köszönöm Magyarország
Langsam aber sicher tritt wieder Recht & Ordnungin Kraft, außer im Deutschland der Sonnengöttin!

Homo-erectus
#9.2 — vor 1 Tag 7

Das mag richtig sein, ABER echte Europäer mit Rückgrat sind heute sehr selten, das darf man auch mal sagen.

Dank, Orban! Köszönöm Orbán

theveryguest 2015.10.19. 09:13:59

Telepítsenek inkább aknamezőt. Az mégis csak humánusabban végez a vadakkal.

admins · http://migransnews.blog.hu/ 2015.10.19. 09:44:26

@szemi90: Ki van javítva. Természetesen a Dráváról van szó :) Sorry!

2015.10.19. 09:50:50

Érdekes, hogy a komenyizmusban senki se tiltakozott, hány vad vész oda a vasfüggönybe akadva, 40 éven át ... Meg az is, hogy itt egyesek úgy tesznek, mintha acsak a "keresztény" "nemzetiek" között lennének hobbivadászok. Mintha ez kizárólag egyetlenegy behatárolható politikai csoportosulás mániája lenne. Aztán. Emberi létesítmények ezrei követelik állatok életét, sztrádáktól repterekig, villanyvezetékektől bányatavakig érdekes, hogy az autópályákat az erdősávoktól elválasztó kerítésekért még nem szólt senki, igaz, ezek éppen a vadak érdekét szolgálják.

Lángharcos 2015.10.19. 09:55:37

@Leylandi: Ha ez megmentené a földikutyákat, bevállalnám. Biztos jobb lenne a világ, ha csak a te véleményed maradna. Te, aki egy ismeretlennek azt kívánod, hogy legyen öngyilkos, csak azért, mert nem ért egyet veled valamiben.

Leylandi 2015.10.19. 10:12:19

@Lángharcos: van neked akár csak némi fogalmad a földikutyákról? Tudod, valójában milyen az életmódjuk, mit esznek, mitől is pusztulnak ki? Tudsz te gondolkodni rendszerben?
Tudod, hogy kipusztulásukhoz te is hozzájárulsz, amikor a zöldséget a boltban veszed? Mert régi, kiterjedt állományaiból mára csak morzsák maradtak, és ki fognak pusztulni akkor is, ha itt mindannyian bukfencet vetünk értük! Ugyanis ők az ember konkurensei az intenzív mezőgazdálkodásban, és ha a termelők enni akarnak adni neked, ha meg akarnak élni belőled, fogyasztóból, akkor minden szezonban szépen kiszórják ellenük az irtószert, aszt nekik harangoztak, kerítés ide vagy oda! Mese, hogy pont a kerítéstől pusztulnak ki! Nem, a túlszaporodott emberiség éhsége irtja ki őket, a mezőgazdákon keresztül! És ennek a gépezetnek te is egy csavarja vagy, hacsak nem önellátó biogazda vagy otthon!
Tanulni kéne néha, hülyeségek mantrázása helyett. Akkor tudnád azt is, hogy nem fajokat kell védeni ,hanem komplett élőhelyeket! Amíg nem lesz a Kárpát-medence min. fele újból legelő, ha hamar meg nem fékezik az ember elmeháborodott túlszaporodását (amit ez a migráció is éppenhogy elősegít!), akkor a földikutyának, meg a hasonló, kevésbé alkalmazkodóképes fajnak lőttek! A túlnépesedés ellen küzdj, ne a kerítés ellen, te rövidlátó!
Tanulj, képezd magad, forgassál szakkönyveket. Hátha fog rajtad valamit. Harcolni majd utána kell, amikor már érted, mi ellen.

30-06 2015.10.19. 10:18:14

A pengésdrótnak az állatok vonatkozásában van büntetőjogi tényállása is, úgy hívják, hogy állatkínzás. Gerinces állatnak indokolatlanul maradandó egészségkárosodást vagy pusztulását okozza. Ugyanakkor ahol gyoda van, ott 5 km-es körzetben tilos a vadászat már 2 hónapja, ami felszorozva eléggé jelentős terület. Igen kíváncsi vagyok, hogy ezekben a körzetekben ki fogja megtéríteni a vadkárt, mert, hogy a vadászok nem az már borítékolható.

Leylandi 2015.10.19. 10:23:22

@ekszvájzed: így van, a vadászat még Rákosi idején is kiemelt fontosságú volt, mint az elvtársak szórakoztatása. Egyáltalán nem csak jobboldali csökevény. Van ma Mo-on 60 ezer vadász, nem ismerek pártpreferenciákat, de az MSZMP-tagok leszármazottai vastagon benne vannak, hiszen otthon így szocializálódtak. Legalább fele-fele.
Az autópálya-kerítés se egy humánus dolog, évezredes vándorlási útvonalakat vág át, az ösztönvezérelt állatok meg fejjel előre rongyolnak neki a sötétben, mert hiába látnak jól, éjszaka a vékony drót nekik is láthatatlan, de ha látják is, nekik ösztönösen ott kell(ene) átmenni! Sokuk hát addig ugrál neki, amíg meg nem sérül. Ja, de az nem baj, mert Gyurcsány eftárs is autóval közlekedik. És akkor még nem beszéltünk a naponta százával elütött állatokról alacsonyabb rendű utakon. Az nem baj, csak a gyoda, ugye, liberók?

Medgar 2015.10.19. 10:24:01

@medium size devil: "Szerinted lesz-e Magyarországon tömeges vadpusztulás a drótakadály miatt"

eßemfaßom meg áll 2015.10.19. 10:25:33

Vadak pusztulnak el a gépjárműforgalom miatt

Betiltani a közlekedést!

eßemfaßom meg áll 2015.10.19. 10:27:21

@eßemfaßom meg áll: ja látom volt már

Vadak pusztulnak el a szélerőművek miatt! lebontani!

kamasoft50 2015.10.19. 10:27:36

Ki beszél itt Európáról? Mert itt csak a vadak maradnak-maradnának, mert a menekültek nem! Őket ’csak’ terelik, átjárókig, ott kulturáltan, nyakig vízben-sárban a vonatokra teszik őket, persze el kell érni a lépcsőt! Majd szidhatjuk őket a mocsok miatt, s hátradőlve libsiheztünk, s nézhetjük a sokadik próbálkozását, a szép cipős csapatnak, ki jut e az aktuális bajnokságra, ami Európában van.. ? Ja, a vadak? Nekünk csak szelíd birkák kellenek! Mondja marha, miért oly bús?

monddazigazatmar 2015.10.19. 10:27:38

@medium size devil: "Egyseges es osszeuropai hatarvedelem es bevandorlasi szabalyok."

Kicsit konkrétabb is lehetnél egyébként, uncsi ez a nagy általánosság.
A másik: Ha összeeurópai kerítést építünk, merkel csókjával megalapozva akkor nem megy neki a szarvas?
A magyar bevándorlási szabályokat leszaró mingráncsok sokkal jobban elfogadnák ha összeeurópai törvények lennének mondjuk a kerítésrongálásra?

eßemfaßom meg áll 2015.10.19. 10:32:29

"Egy erdész fejet hajt a GYODA-ba gabalyodott és elpusztult vad teteme fölött."

aztán tovább sétál és szól a vadászkollegának, hogy már megint túl sok a vadkan ki kellene párat lőni

Leylandi 2015.10.19. 10:32:46

@30-06: ki térítené meg, hát mi. Az ország népe fizeti. Ahogy a kerítést is. Mi nem érthető ezen? Azt persze nem tudni, milyen formában, lehet, hogy az állam fizet, lehet, hogy mindenkinek viselni kell bizonyos kárt (az új vadászati törvényben is fel lesz az önrész emelve 10 %-ra), lényeg, hogy közösen sírunk, közösen nevetünk, a közös érdek pedig az, hogy ne jöjjön a nyakunkra még 10 millió ember, épp elegen vagyunk itt így is. Ez az első szempont, a többi csak utána jöhet! (Ha nincs pengésdrót, akkor meg a migráns tapossa le a kukoricát, bocs.) Az meg érthető, ha senki nem akarja, hogy a drót alatt átbujkáló migránsok között kóricáljanak a vadászok, sok baj lehet ebből, akár az is, hogy amazok elkérik a fegyvert "kölcsön", mielőtt az őrjárat odaér, aztán védekeznek.
Az állatkínzásról meg csak annyit: mindig, kivétel nélkül csak tiszta lövéseid voltak a vadra, vagy "sikerült" már néha franciablatton is, meg hasba? De ne hazudj! Mert az vesse az első követ...
Na hagyjuk a vadászok különbejáratú hülyeségeit:-(

Leylandi 2015.10.19. 10:39:29

@kamasoft50: " Őket ’csak’ terelik, átjárókig, ott kulturáltan, nyakig vízben-sárban a vonatokra teszik őket, persze el kell érni a lépcsőt!"

Tisztázzuk: kértük-e őket, hogy idejöjjenek?
Csak ennyit kell megválaszolni. Követelőzni csak utána, szépen, sorban...
Meg még azt: ha mi mennénk oda, minket vajon milyen kulturáltan fogadnának?
Ja, hogy ez már megtörtént, bocs. Ja, hogy Dzsihád Dzsoni, akiknek a katonái most itt jönnek át, tangót táncol azokkal az európaiakkal, akiknek levágja majd a fejét. Végülis ez is egy kultúra...
index.hu/kulfold/2015/10/17/kinzas_elott_tangot_tancolt_az_aldozataival_dzsihad_john/
Birka.
Bocsánat! Ez most sértés volt a birkákra nézve:-(

Lángharcos 2015.10.19. 10:50:45

@Leylandi: Szóval arra nem tudsz mit mondani, amit felvetettem: ismeretlenül kívánod, hogy megöljem magam.

Inkább tovább támadsz, mert nem létezhet olyan ember, aki nem ért egyet veled: Most ismeretlenül feltételezed, hogy nem ismerem a fajt, amiről beszélünk, és megpróbálsz ez alapján további"tanácsokkal" ellátni.

Ez rengeteget elmond arról, hogy te milyen ember vagy.

Kalmár 2015.10.19. 10:52:05

Nincs is min vitázni! Órákon belül megmutathatja Szlovénia, hogy kerítés nélkül, hogyan lehet ezt a kérdést megoldani!

Az ami most jön a határaikon, európai és humánus lesz.........

Lássuk!

Leylandi 2015.10.19. 10:58:10

@Lángharcos: "Szóval arra nem tudsz mit mondani, amit felvetettem: ismeretlenül kívánod, hogy megöljem magam. "

Némámentenelsíííírommagam:-o
Dehogynem!
Lehetőleg úgy csináld, hogy húzd le magad a klotyón, kisgyerek.
Következőt. De az - ha lehet - szóljon hozzá már valami értelmeset is.

Bbogas 2015.10.19. 11:21:26

@Parajpuding: Menj lakni Izraelbe vagy Kínába, ott már betiltották a sportvadászatot. Gondolom mindkét helyen otthon éreznéd magad :)

Bbogas 2015.10.19. 11:22:40

@30-06: Jogos kérdés meg az is, hogy a vadászatra jogosultaknak a tilalom idejére kell-e haszonbérleti díjat fizetniük.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2015.10.19. 11:29:09

@Parajpuding: Valahol már írtam, hogy annak ellenére, hogy gyűlölöm a hobbivadászat mindenféle formáját. A vadász elsősorban arra törelókszik, hogy az általa elejtett állat ne szenvedjen feleslegesen, A Gyoda pont ezt nem valósítja meg. A szögesdrótba belegabalyodott állat sokáig szenved, mielőtt nyomorultul, kínok között elpusztul.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2015.10.19. 11:35:49

@Nzoltan: Ebből is látszik, milyen ostoba vagy. Az állatok látása nem minden napszakban éles, és teszi láthatóvá az akadályokat. De ha belegondolsz, ha ismeretlen szobába vagy éjszaka, te is esel kelsz, hacsak nem kapcsolsz fel lámpát. A vadak ugyanígy vannak vele. Csórikáim mennének a megszokott útvonalukon, és egyszer csak beleütköznek a GYODÁ-ba. Írjam tovább, vagy el tudod képzelni magad is?

Leylandi 2015.10.19. 11:42:27

@The Ghost Wolf: "A vadász elsősorban arra törelókszik, hogy az általa elejtett állat ne szenvedjen feleslegesen"

Egy ideális világban, igen.
De ugye nem azt mondod, hogy a mienk ilyen? Akkor a minden évben előforduló vadász-"balesetek" is csak a humánum jegyében születnek? Vagy ismered a részegen lövöldöző fenékpusztai vadászok történetét? Egy festményt lőttek szét, just for fun:-) Ezek, mint kíméletes, meggondoltan cselekvő, humánus emberek?
www.origo.hu/itthon/20010305fegyelmi.html

medium size devil 2015.10.19. 11:48:34

@-JzK-: Kimelj meg a primko "fustos nepseg" dumadtol.

Leylandi 2015.10.19. 11:50:17

@The Ghost Wolf: "Csórikáim mennének a megszokott útvonalukon, és egyszer csak beleütköznek a GYODÁ-ba."

Bezzeg mennyivel mókásabb, ha az erdészek által kerítéssel irgalmatlanul telerakott erdőben mennek neki a vadvédelmi kerítésnek! Az előtt nem áll fedetlen fővel az erdész a fotón, mert ugye az az ő hasznát (!) védi...
Vagy az autópályát övezőnek, vagy amit a gazdák húznak ki földjeik védelmében, vagy a hétvégitelkesek szögesdróttal tetőzött kerítései (és most ne gyertek a pengésdróttal, ha 50-nel nekifut a szarvas fejjel a sima kerítésnek, az éppúgy fáj), a rengeteg elektromos kerítés is marha humánus lett hirtelen, csak pont eppeg az a rohadt gyoda, ami minket, embereket véd, az van útjában minden liberálisnak!
Csak gratulálni tudok ehhez a következetes gondolatmenethez:-)

Lángharcos 2015.10.19. 11:55:21

@Leylandi: A témához lehet. Hozzád kevésbé.

Hajdú Peter 2015.10.19. 12:02:09

"az erdei-mezei vadakkal, amelyek mennének a Drávához vagy a Murához vizet inni"

Ezek is csak illegalis hatarsertok, a torveny mindenkire vonatkozik.
A hatarzar megsertese buncselekmeny, es remelhetoleg meg is indulnak az eljarasok ellenuk.

medium size devil 2015.10.19. 12:02:15

@Balt: Eszrevettem testverem, ne aggodj, csakhogy ez egy kerdes, egy kvazi mini kozvelemeny kutatas az olvasok kozott, engedd mar mar a szerzonek, hogy feltegye jo?? Mi ezzel a gond?? Mi vagy te, valami onkentes gondolatrendor??
En nem erzem, hogy ez hangulatkeltes vagy sugalmazas lenne. En pl. keritesparti vagyok de ebbol nem kovetkezik, hogy el akarjam bagatellizalni a vadkart - sajnos ilyen oldala is van.

Eszter8826 2015.10.19. 12:03:13

Várom az állatvédők javaslatát arra, hogy akkor mégis hogyan tartsuk távol a dögöket az országtól, ha nem ezzel......
Kedves Poszter
(ha van) a te gyerekedet is veszélyezteti ám ez a sok betolakodó.
és ha majd a te ajtódon fog zörögni ez a sok mocsok az éjszaka közepén, hogy adjunk neki enni meg szállást, akkor majd megnézem mennyire fog érdekelni néhány elhullok vad élete.

medium size devil 2015.10.19. 12:10:30

@monddazigazatmar: Aztan mennyire legyek konkret, hogy a kedvedben jarjak? Es miert is magyarazol nekem a keritesrol? Ugyanis arrol pont nem irtam semmit. Kicsit vegyel vissza a pofadbol.

fidesz maszop dk egykutya 2015.10.19. 12:11:43

@f123: mindenki lát a dolgok mögé. Az ősi hatalomgyakorlási eszköz, hogy aki nem ért egyet automatikusan a nagy ellenségnek titulálják, a hatalom talpnyalói, és emberei, így próbálva hitelteleníteni mindent ami nem a hatalmat támogatja. Így nyomták ezt az elődeitek is, csak akkor még mindenki fasiszta ellenforradalmár volt. Amcsiknál meg mindenki "komcsi" lett ha nem értett mindenben egyet a vadkapitalizmus eszméjével. Komcsiknál meg ugye mindenki imperialista szabotőr volt. Nálatok meg mindenki ballibsi és soros által pénzelt aki nem ért egyet, még az expártemberek is, ahogy exekké válnak :)

medium size devil 2015.10.19. 12:12:08

@eßemfaßom meg áll: Addig ez van ami most. Nincs C verzio.

dukeekud 2015.10.19. 12:13:45

Nem tudom ez mennyire fenntarthato, de esetleg itatok letesitesevel jelentosen csokkenteni lehetne az ilyen szerencsetlen baleseteket. Szerintem a kerites 60 milliardos koltsegehez kepest jelentektelen lenne par tucat itato hely letrehozasa. Amit akar az arra jarorozo rendorok, katonak rendszeresen feltoltenenek. Mar csak azert is, mert erdekukben all, hogy a keritest, se ember, se allat ne rongalja meg.

♔bаtyu♔ 2015.10.19. 12:15:06

Azokért aggódtatok volna ennyire, akik szemét a liberálisok irányította rendőrök kilőtték és hogy ne lehessen őket felelősségre vonni, az azonosítók a balliberális kormány legnagyobb egyetértése és helyeslése következtében "leestek".

Álszent bagázs.

♔bаtyu♔ 2015.10.19. 12:17:27

Miután a "kerítés nem old meg semmit" méretes hazugságnak bizonyult, a libsi az őzikékért aggódik.

Az őz a gyodát simán átugorja. Amelyik nem tudja, az amúgy is elpusztult volna.

Peetee 2015.10.19. 12:20:34

@Parajpuding: Nem, mert azok Fideszes nagyurak, olyanról itt nem publikálnak.

medium size devil 2015.10.19. 12:20:56

@f123: Csakhogy az nem a szerzo megallapitasa, nem resze cikknek, hanem egy kozvelemeny kutatas. Aki szerint lesz tomeges vadpusztulas az eleve es kizarolagosan a kerites ellen van, komolyan ezt gondolod? A sajat velemenyeddel torodj, ne masokeba pofazz bele.

medium size devil 2015.10.19. 12:23:25

@♔bаtyu♔: Tudtommal az ozek nem gyujtottak fel a belvarost.

Leylandi 2015.10.19. 12:39:46

@medium size devil: de nem is azok szemét lőtték ki, akik felgyújtották...

Proud Mary 2015.10.19. 12:43:33

nekem házőrző földikutyám van. legalább 400 éve őrzi a házam. ellentétben a libsikkel, akik tegnap még azt se tudták, h létezik ilyen állat. csak amióta lehet vele orbizni.

Leylandi 2015.10.19. 12:44:14

@dukeekud: semennyire. Nemcsak inni megy arra az állat, hanem mert arra vannak évszázados vonulási meg táplálékkereső útvonalai is, amiket mindenképpen bejár.
Járulékos veszteség, Ha a bombázás áldozatául esett afgán, szír, palesztin gyerekek millióit le lehet így írni, akkor talán mi is leírhatjuk azt a pár állatot.

medium size devil 2015.10.19. 12:44:58

@Leylandi: "Ahol fat vagnak ott hullik a forgacs":-) Amugy EGY ilyen eset volt, es nem "lottek ki" a szemet (az egyikre maradando lataskarosodast szenvedett de arra se vakult meg teljesen), amugy egy rendorseget megtamado, azzal szembeszegulo tomegben volt, szoval a kockazatot O vallalta (aki korpa koze keveredik..).

konrada 2015.10.19. 12:46:05

@medium size devil:
Aham.

...és nincs lehetősége szerencsétlen szerzőnek beszólni az indexbe, hogy az ilyen marhaságokat kérdező álközvélemény kutatást ne tegyék már az ő beírása végére, mert ebből csak belőle csinálnak hülyét?

eßemfaßom meg áll 2015.10.19. 12:46:35

http://omvk.hu/hirek/vigyazat!-vad-az-utakon!.html

"2014-ben 5238 olyan vadelütést regisztráltak, amelyek következményeként a vad is elhullott."

"A vadelütések száma az utóbbi években folyamatosan növekszik, ami több okra vezethető vissza. Az egyik a nagyvadállomány drasztikus növekedése az utóbbi évtizedekben: míg 1960-ban 8300 vaddisznó, 16 000 gímszarvas és 68 000 őz élt az országban, addig 2014-ben ezek a számok a disznó esetében 105 000, a szarvaséban 102 000, az őzében 370 000 "

medium size devil 2015.10.19. 12:47:55

@konrada: Aztan miert tenne ilyet? Mit zavar ez a szavazas? Nagyon szenvedsz a szolasszabadsagtol ugy tunik.

eßemfaßom meg áll 2015.10.19. 12:48:36

@medium size devil: Mit csináljak, ha nincs más mint ami van akkor azzal kell együttélni akkor is, ha majd esetleg egyszer majd lesz más. Most nincs

eßemfaßom meg áll 2015.10.19. 12:49:52

@medium size devil: a szavazás része a posztnak és abban szerepel az ami szerintetek nem szerepel a posztban. A többi szimpla bullshitelés.

Proud Mary 2015.10.19. 13:05:24

le a földikutyákkal!!!!

konrada 2015.10.19. 13:10:36

@medium size devil:
Jaj de tudsz érvelni!;)))

Először azzal jössz, hogy ilyent nem írt le a blogger - amire próbáltak felvilágosítani, hogy de, ott a végén.

Aztán erre azzal válaszolsz - hogy ezt nem írta, csak egy közvéleménykutatás volt.

...jó ebben következetes vagy, továbbra is állítod hogy nem a blogger rakta oda, de ebből azt kihozni, hogy ő csak azért hagyja hogy ott legyen, mert a szólásszabadság bajnoka, ezért még azt is hagyja, hogy hülyének állítsák be....;)))

Mert egyébként abban egyetértünk, mindenkinek joga van akár hülyeséget is beszélni...
... az én szólásszabadság elképzelésembe nem fér bele az, ha az abban teljesedik ki, hogy olyant állítanak rólam, ami nem igaz: mint pl. az, hogy szenvedek a szólásszabadságtól.

...de azt elfogadom, mindenkinek magának kell eldönteni, mennyire engedi meg, hogy hülyét csináljanak belőle, azaz ha nem ő írta, de hagyja, hogy ott legyen, az az ő dolga, ebben nem vitakozom veled.

WildBear 2015.10.19. 13:23:53

Hát engem a saját országom (és az itt élő 10 millió ember) biztonsága jobban érdekel, mint szegény őzike élete.

n3spr3ss0 2015.10.19. 13:24:26

@f123: Az a szánalmas,aki ennek a gyilkolászásnak is örül.

n3spr3ss0 2015.10.19. 13:25:55

@♔bаtyu♔: Ha a te szemedet lőtték volna ki,nem tudnál ilyen faszságokat írogatni.

medium size devil 2015.10.19. 13:29:19

@konrada: Koszi, valoban tudok ervelni - Te viszont nagyon nem, bocsi:-) Nem tudom, hogy a blogger szerkesztette-e oda a szavazos blokkot. De miert csinalt volna ezzel hulyet magabol? Azert hulye mert mas a velemenye mint neked? Amugy meg ez se biztos de legalabbis nem tudhatod. En pl. nem ellenzem a keritest de mondjuk ettol erdekelne ez a hatasa is, hasznosnak tartom ha van errol egy korrekt iras (mondjuk kicsit reszletesebb es tenyszerubb mint ez a 3 sor..). Miert lenne hulye aki errol ir??
Ennyi ostoba pitianer szarrago gondolatellenort..

admins · http://migransnews.blog.hu/ 2015.10.19. 13:32:50

@konrada: A szavazást én tettem fel a végére és nem az Index. Tényleg csak egy sima közvélemény kutatás. Semmi más. És marad :)

♔bаtyu♔ 2015.10.19. 13:46:28

@nespresso: Ha pedig a tiedet, te nem tudnál faszságokat írni faszfej.

♔bаtyu♔ 2015.10.19. 13:48:47

@medium size devil: Persze, teljesen mások voltak, máshol és másmikor. Azzal együtt nyilván az ő szemüket sem kellett volna kilőni. B+ és még ti demokratázzátok magatokat.

♔bаtyu♔ 2015.10.19. 13:49:56

@migránsnews: Ezek az őzike gyilkos szlovének. Amúgy még csak most jönnek az őzike gyilkos németek. Ráadásul nekik a gyodájuk is nagyobb lesz.

♔bаtyu♔ 2015.10.19. 13:55:20

"A 310 fős frakció 188 képviselőjét összefogó PKM vezetője, Christian von Stetten a Bildnek elmondta, hogy a határok lezárásáról szóló indítványon dolgoznak. A javaslatban az is szerepel majd, hogy a határon meg kell tagadni a belépést a biztonságos származási országokból érkező menedékkérőktől. A csoport szerint a határzár kiépítésének kérdése sem lehet tabu – hangsúlyozta a képviselő. "

Szerencsétlen németek,. gondolom, a megszálló USA a határzárról egyelőre hallani sem akar.

medium size devil 2015.10.19. 14:00:47

@♔bаtyu♔: Nyilvan rendeszeti szakember vagy es pontosan tudod hogy kell "demokratikusan" kezelni egy rendorokkel szembeszallo tomeget minden hibalehetoseget kizarva. Eldugulhatnatok mar ezzel a szemkilovos sztorival, a letezo osszes bort lehuztatok mar rola..

medium size devil 2015.10.19. 14:05:10

@eßemfaßom meg áll: Aha, ami mult az elmult, a jovot meg senki se tudja, de addig is tobb nap mint kolbasz. Hat nem vagy a szavak embere az biztos, gyanitom nincs nagy sikered a noknel..:-)

turista a saját országában 2015.10.19. 14:12:25

A csóringer orvvadászokat és az erdőben az agancsokat összeszedő természet - és vadgazdaságokat megkárosítókat megbüntetik, míg a bűnöző felcsúti patkány nagytételben, igaz nem szándékosan, gondatlanságból elkövetett módon irthatja a vadakat,

konrada 2015.10.19. 14:12:38

@migránsnews:
Ezt én is így gondoltam!;))

...miképpen azt is, hogy a kérdés feltevésének a módja írányított, azaz sugalmazó.
...ami annyit tesz, hogy a kérdés elve úgy van feltéve a felvezetés után, hogy a válasz a kérdező véleményét erősítse.

Ezzel nem is volna baj, ha nem kezd neki az érvelés bajnoka azzal jönni, hogy a blogban nincs szó a tömeges pusztulásról, ez csak úgy került oda.

...erre célozgattam neki azzal, hogy az okkal került oda, nem pedig más akart olyant neked tulajdonítani, amit nem te írtál.

...egyébként meg azért tartom hülyeségnek a tömeges pusztulásos felvetést, mert az állat annál tényleg okosabb, mint hogy ész nélkül menjen neki a kerítésnek.
Azaz: előfordulhat ilyen sajnálatos baleset -lehet hogy nem is kevés - de valszeg kevesebb, mint ahány állatpusztulás történik akár 1 nap alatt is egyetlen 1 számjegyű főúton.
Azt meg senki nem nevezi tömeges állatpusztulásnak, és így a kevesebbet tényleg hülyeség volna annak nevezni.

admins · http://migransnews.blog.hu/ 2015.10.19. 14:18:00

@konrada: Hát igen, de itt több száz kilométerről van szó és nem egy partszakaszról vagy erdőről. És nem irányított a közvélemény kutatás, be lehet ikszelni a nem-et is.

rnz 2015.10.19. 14:18:27

Hány vad pusztul el így vajon (majd) évente?
És hány vad pusztul el például a járművek által közvetlenül?
Gyorsan gugliztam: Évente 2000 olyan baleset van, amit bejelentenek, erre nyilván jön alsó hangon még néhány száz bejelentetlen. Ráadásul jobbos és balos is egyaránt.
Az orvvadászokat meg már nem is említem...

f123 2015.10.19. 14:19:49

@medium size devil: Hú, nem jön be a szólásszabadság, ha nem egyezik a véleményeddel? Pont nem érdekel, hogy szerinted miben foglalhatok állást v sem. Igen, ahogy többen is leírták a cikk, különösen az ál közvélemény-kutatással együtt félrevezető és hangulatkeltő.

turista a saját országában 2015.10.19. 14:22:46

@gigabursch: De édibébi, ahogy a magadfajta NERpatkány eme érvelésnek álcázott 16 soros agymenésben próbálja védeni a felcsúti bűnöző menekültpolitikáját és azt összehozni a fenntartható erdő-és vadgazdálkodással.

f123 2015.10.19. 14:22:53

@nespresso: Ki örül a gyilkolászásnak?!

konrada 2015.10.19. 14:40:57

@migránsnews:
Erre írtam az egyszámjegyű főutakat analógiának, mert azok is (na jó a 2-es kivételével) több száz km hosszúak, és mivel az állat számára nem észlelhető akadály - ellentétben a kiálló kerítéssel, mint a GYODA is - így ott jóval több pusztul el, de nem nevezzük tömeges állatpusztulásnak.

Az meg, hogy mi az irányított kutatás, kérdezd meg valamely marketinges végzettségű ismerősödet, és úgy megérted: ha azt akarod, hogy azok a válaszok legyenek többségben, ami téged támogat, úgy az általad várt választ kell feltenni kérdésként...

medium size devil 2015.10.19. 14:43:41

@f123: Nagyon hulyenek kell lenni ahhoz, hogy valakit ez a 3 mondatos, valos tenyt kozlo "cikk" felrevezessen, szoval gondold meg ezt a jelzot mert magadat minosited vele.

medium size devil 2015.10.19. 14:49:28

@konrada: Miert hogy lehetne maskepp megkerdezni (toled) azt, hogy szerinted okoz-e tomeges vadpusztulast ha a kerdezo erre kivancsi? "Ugye On szerint SE okoz tomeges vadpusztulast?" - gondolom ezzel mar semmi gondod nem lenne..

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2015.10.19. 15:03:55

@Leylandi: Csak csendben mondom, ez az eset a Fidesz első kormányzása idején történt. Én a felelős vadászokról beszéltem, nem az uborkafára frissen felkapaszkodott olyan majmokról mint Tömjén Zsóti, aki védett állatokra is lövöldözne.

konrada 2015.10.19. 15:14:31

@medium size devil:
Szerinted milyen következményei lehetnek a a drótakadálynak a vadállomány tekintetében:
1. Tömeges vadpusztulás
2. További vadpusztulások
3. Semmilyen
4. Nem tudom

Persze még így is a sorrenddel írányítani lehet (nem véletlen, hogy a valódi kutatásoknál véletlenszerűen generált a sorrend!;), de legalább adna a látszatra azzal, hogy nem direktben, a felvezető szövegben már beágyazott választ adja meg kérdésként.

(Egy kis magyarázat hogy értsed: XY mosóporról lemegy egy reklámspot. ha utána megkérdezik az azt nézőt, fog-e használni XY mosóport: 1. igen, 2. nem, 3. nem tudom,
úgy az igen lesz többségben. Ezért nem kérdezik ott azt, milyen mosóport használ a jövőben, mert a válasz már messze nem volna olyan egyértelmű, ha nézőknek kéne dönteniük.;))

Proud Mary 2015.10.19. 16:22:46

szabadságot az őzeknek és a földikutyáknak! le a fasiszta diktatúrával!

2015.10.19. 16:33:30

@medium size devil:

Ti meg eldugulhatnátok a Belváros felgyújtásával, mert rohadtul nem lett felgyújtva, max. néhány kuka, meg autó. A gyurmány titkosszolgálata ugyanis nem adott engedélyt többre. A négerek és / vagy az arabok, vagy mindkettő, plusz még egyéb 3. világbéli migránsivadékok már felgyújtották ellenben az elmúlt kb. 15 évben Los Angeles, London és Párizs, stb. belvárosait, kész Apolkalipszist idézve meg, azokról valahogy mégse vonyít és nyekereg egyetlen libbant se. Amúgy ha valódi forradalom lett volna 2006, akkor a villanegyedek égtek volna, és a vidéki városok el lettek volna foglalva, Bp. meg leblokádolva, csak mondom.

2015.10.19. 16:45:45

* Apokalipszist, pardon. Ami meg nyilvánvaló még 2006-ról, hogy ott valódi, egyértelmű rendőrterror történt, ellentétben az általam felhozott ellenpéldáknál, ahol a rendőrség nagyjából a zéró erőszak alkalmazására törekedett a színesbőrű zavargókkal szemben, inkább hagyták őket nagyjából addig tombolni, amíg el nem fáradnak, és haza nem térnek, a zsákmányolt szajréval együtt ők, akik minden estben napokig oly látványosan éreztek együtt hatósági kényszerintézkedés során életüket vesztett rassztársaikkal ... :)

Hajdú Peter 2015.10.19. 17:12:19

@medium size devil: " eldugulhatnatok mar ezzel a szemkilovos sztorival, a letezo osszes bort lehuztatok mar rola.. "

Amig lesz mszp az orszagban, addig ujra es ujra mondani fogjuk, es emlekeztetunk ra, mert ezt mar NEM LEHET VISSZA CSINALNI.
Az az ember akinek kilotek a szemet, megvakult, majd 3 ev mulva ongyilkosagot kovetett el.
Az mszp, SOHASEM fogja tudni lemosni magarol ezt a GYILKOSAGOT !!!!!!!!!!!!!!

monddazigazatmar 2015.10.20. 16:13:29

@medium size devil: Annyira legyél konkrét, hogy mégis mia bánatos faszt jelent a "európai megoldás" "közös menekültpolitika" meg a "összeurópai határvédelem"
Mert ezt szajkózzák, csak semmi nincs mögötte.

Balt 2015.10.21. 13:57:17

Nincs mese, azonnali hatállyal be kell szüntetni a vonatozást!

index.hu/belfold/2015/10/20/szarvascsordat_utott_el_a_gyori_intercity

gigabursch 2015.10.22. 12:33:10

@turista a saját országában:
"De édibébi, ahogy a magadfajta NERpatkány eme érvelésnek álcázott 16 soros agymenésben próbálja védeni a felcsúti bűnöző menekültpolitikáját és azt összehozni a fenntartható erdő-és vadgazdálkodással."

1. NERpatkány a nénikéd térdekalácsa
2. A felcsúti bűnöző nem a kedvencem, s utánanézel, akkor ezt magad is láthatod
3. személy szerint nem költöttem volna ilyen műszaki zárra, hanem már réges-rég a golyószórót választottam volna. Messze hatékonyabb és olcsóbb.
4. Mindettől függetlenül tény: A nagyvad túl van tartva Magyarországon. Nem kicsit, nagyon. Megjegyzendő jelenleg idehaza nem vadgazdálkodás, csak trófeagazdálkodás van, ráadásul nem fenntartható a természet erőforrásait tekintve.
5. Az írás álságos érvelése mögött meghúzód kapcsolatról írtam némi fejtágítást, ha ezt nem értetted meg, nem az én felfogó képességemet minősíti.
6. Hogy neked ki édibébi és ki nem azt nem tudom, de engem kérlek ne szólíts így.
Köszönöm.

eßemfaßom meg áll 2015.10.22. 15:55:54

Szóval egy ujjabb ballib hisztériakampány ment a levesbe, lehet újabbat keresni

www.origo.hu/itthon/20151021-nem-tizedeli-a-hatarzar-az-allatokat.html

"Az Origónak nyilatkozó szakértők szerint biztosan voltak olyan állatok, amelyek a gyoda miatt haltak meg, de tömeges elhullás emiatt nem volt. A határzár nem veszélyesebb a vadakra, mint az autópályák mentén található kerítések, és feltehetően a földikutyák életét sem befolyásolta."
süti beállítások módosítása